ترخیص کالا

به کلیه مراحل و فرایندی که به منظور آزاد سازی کالاها از گمرک انجام می پذیرد, ترخیص کالا گفته می شود.
می توان برای تعریف ساده ترخیص کالا این چنین گفت که ارائه مدارک و آماده سازی جهت تسهیل در صادرات و واردات کالا به کشور را گویند. این آماده سازی شامل پرداخت هزینه های گمرکی، حمل و غیره و تحویل گرفتن محموله کالا از گمرک و ترخیص کالا به انضمام مدارک مربوطه می باشد.
در واقع پروسه ای که کالا برای ورود به کشور و یا خروج از کشور طی می کند را ترخیص کالا می نامند. بنابراین برای طی کردن این پروسه نیاز به دانش و تجربه کافی و بهره گیری از مشاورین و ترخیص کار حرفه ای است تا بتوان کارهای پروسه ترخیص را با صرف کمترین وقت و هزینه ممکن انجام داد.
توجه به نوع کالا در پروسه ترخیص برای اخذ مجوزهای لازم ضروری و مهم می باشد.
برای اینکه بتوان کالای خود را از گمرک آزاد و ترخیص کرد، باید کالا در گمرک ارزش گذاری شود. در تمام دفاتر گمرکی کالای موجود به اشکال متفاوتی ارزش گذاری می گردد، که اگر ترخیص کار با تجربه و حرفه ای باشد، به خوبی می تواند ارزش کالا را به صورت واقعی اعلام کند.
بر این اساس صاحب کالا یا نماینده قانونی او پس از تهیه و آماده سازی اسنادی که ارائه آن به گمرک الزامیست, مشخصات کالاهایی که به منظور واردات یا صادرات به انبار تحت نظارت گمرک ارسال نموده را به گمرک مربوطه اظهار می نماید. این اظهار عموما بصورت الکترونیکی و یا فیزیکی انجام می گردد.
در این زمینه تیم آذرگون ترابر می تواند نسبت به ارزش گذاری واقعی کالای شما و انجام امور ترخیص کالا با استفاده از کارشناسان مجرب اقدام نماید.

0 نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *